Loading...

What is the IBDP

The International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) is a two-year program that corresponds to the 11th and 12th grade Lykeion and prepares students for entry to the best universities all over the world. Students are able to enter the IB program upon completion of the 10th grade (1st grade Lykeion). The IB Diploma is also fully equivalent to the Greek high school diploma (Law 2327, 1995).
Read more

Want to know more?

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

Invalid Input

2008 Junior MUN Conference, Turkey

 

Στις 14 Οκτωβρίου του 2008, μία ομάδα 21 παιδιών από το σχολείο μας αναχώρησαν για ένα πενθήμερο ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη.  Αφορμή αυτής της εκδρομής ήταν η συμμετοχή των παιδιών στο Junior Model United Nations (JMUN) conference, του οποίου η οργάνωση, αλλά ταυτόχρονα και η περιήγηση στην ιστορική αυτή πόλη, που έχει αντικρίσει αμέτρητους κατακτητές έγινε από τα Hisar schools στην Κωνσταντινούπολη.

Συνοδοί των μαθητών, κατά την διάρκεια των πέντε αυτών ημερών, ήταν οι καθηγητές: κα. Έλεν Ταβάντζης, κα. Χάιδω Σαμαρά και ο κ. Phil Holland.  Μετά από ένα δωδεκάωρο ταξίδι με το τρένο κατά τη διάρκεια της νύχτας, το πρωί φτάσαμε στην Πόλη, όπου γνωρίσαμε τον ξεναγό μας και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Πρώτος μας σταθμός ήταν ο Βυζαντινός ιππόδρομος με τον αιγυπτιακό οβελίσκο και την Walled column να δεσπόζουν στα δύο του άκρα. Ύστερα κατευθυνθήκαμε στο Μπλε τζαμί, όπου βγάλαμε τα παπούτσια μας για να εισέλθουμε στον ιερό για τους μουσουλμάνους αυτό χώρο.

Σε πολύ κοντινή απόσταση, είναι χτισμένη η Αγία Σοφία, σύμβολο του Χριστιανισμού για πολλούς αιώνες, τώρα μουσείο, στο οποίο θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική της, αλλά και τις χριστιανικές τοιχογραφίες που έχουν σωθεί. Επόμενη στάση, το Βασιλικό Υδραγωγείο, το μεγαλύτερο από τις αρκετές εκατοντάδες αρχαίες δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από την πόλη της Κωνσταντινούπολης και ύστερα από το γεύμα μας με θέα τον Κεράτιο κόλπο, κατευθυνθήκαμε στο Πατριαρχείο με τον ναό του Αγίου Γεωργίου, στο Φανάρι.

Τη δεύτερη μέρα, το πρόγραμμα περιελάμβανε  επίσκεψη στο παλάτι του Σουλτάνου (Top Kapi), όπου θαυμάσαμε τις απέραντες αυλές του,  τον θησαυρό και απολαύσαμε την φανταστική θέα στο Βόσπορο και μετά, τον Ι. Ν. Παναγίας Βλαχερνών, από όπου πήραμε αγίασμα και ψάλλαμε τον Ακάθιστο ύμνο, όπως έκαναν οι Βυζαντινοί πριν από 1382 χρόνια. Το μεσημέρι ξεναγηθήκαμε στα δύο κτήρια του Ελληνικού προξενείου στην πόλη και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και με τον πρόξενο. Συγκινητική ήταν η στιγμή που επισκεφτήκαμε την Μεγάλη του Γένους Σχολή, σχολείο που λειτουργεί πάνω από 550 χρόνια και στο οποίο διδάσκονται και μαθήματα στα ελληνικά. Είδαμε τα εργαστήρια, τις τάξεις, τα γήπεδα, τον τρούλο και συνομιλήσαμε με μαθητές και καθηγητές. Μετά από εξαντλητικά ψώνια στην κεντρική αγορά, αποτελούμενη από 4000 μαγαζιά, ακολούθησε η βόλτα στο Βόσπορο με καράβι.

Στη συνέχεια ξεκίνησε το τριήμερο του συνεδρίου. Στο MUN, οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε ομάδες, από τις οποίες η καθεμιά, εκπροσωπεί μια χώρα και το κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να παρουσιάσει τη θέση της χώρας που εκπροσωπεί, σε σχέση με ένα συγκεκριμένο θέμα. Με άλλα λόγια, οι συμμετέχοντες τοποθετούνται σε επιτροπές (committees) και στο τέλος, όλες οι χώρες συνεργάζονται, και μέσω debate, καταλήγουν σε ένα resolution, το οποίο αποτελεί τη λύση στα προβλήματα των χωρών. Η πρώτη μέρα του συνεδρίου, περιελάμβανε έρευνα στα θέματα που είχε ο καθένας και προετοιμασία για τα debate, τα οποία , μαζί με τους λόγους των ambassadors, πραγματοποιήθηκαν τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου, το Σάββατο 18 Οκτωβρίου. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, πραγματοποιήθηκε χορός στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου με τη δυνατή μουσική και άφθονο φαγητό, άναψε το κέφι! Οι δύο ομάδες του σχολείου μας, εκπροσώπησαν το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κόστα Ρίκα.

Την Κυριακή 19 του μηνός, τελευταία μέρα του συνεδρίου αλλά και του ταξιδιού μας, ολοκληρώθηκαν και τα τελευταία debates και με την τελετή λήξης, το MUN - μια αξέχαστη εμπειρία για εμάς - τελείωσε. Τις τελευταίες μας ώρες στην Κωνσταντινούπολη, επισκεφτήκαμε το Robert College, ένα καταπράσινο ιδιωτικό σχολείο στην δυτική πλευρά του Βοσπόρου με μεγάλα κτήρια και βιβλιοθήκη. Αποχαιρετήσαμε την πόλη το βράδυ στο αεροδρόμιο, από όπου αναχωρήσαμε με το αεροπλάνο για τη Θεσσαλονίκη.
 
Κάποια πράγματα από τη παραμονή μας στην Κωνσταντινούπολη, σίγουρα θα μείνουν χαραγμένα στο μυαλό μας, όπως τα αμέτρητα ψώνια που κάναμε με παζάρια, το ότι δοκιμάσαμε κι εμείς την φημισμένη . . . Πολίτικη Κουζίνα, οι νέοι φίλοι που κάναμε, αλλά και η πολλά υποσχόμενη φιλοξενία των συντελεστών του MUN, τους οποίους ευχαριστούμε για την εξαιρετική διοργάνωση του συνεδρίου.

Δημήτρης Νεστωράς
Class of 2012
 

 

 

Quotes from students

Every night students were expected to briefly report on their experiences of the day in written form. These are some of the quotes we extracted from their reports:

  • “We were all fascinated by the new adventure that we were about to embark on.”
  • “Between the sightseeing and shopping, we also tasted some traditional foods in restaurants overlooking the Bosporus. 

(Sophia Makri/Iliana Magra)

  • “We had a great time and we also had the chance to admire a small part of Byzantine history and culture, as well as to learn about another religion and observe religious rites.”

                                                          (Dimitris Nestoras/ Zacharias Papazachariou)

  • “The lunch break was a relief for our hurting feet and the Turkish food was awesome.”

(Stella Banou/Victoria Nicolaidou)

  • “We were disappointed with Agia Sofia because this masterpiece of architecture has been destroyed.”

(Angeliki Hatzistamatiou/ Kalliopi Stavrati/ and Marina Moschoviti)

  • “In the Kapali Carsi, we were able to practice our bargaining techniques as well as to pick up some words in Turkish.”

(Katerina Christopoulou/Nelly Fournaraki)

  • “The Patriarchate was very interesting, as the church of St. George was very impressive with all the gold and the various icons.”

(Veni Karamitsou/Stella Kyranoulou)

  • "The most important experience of this trip was the MUN conference. We had the chance to become experts in the way the MUN works. Although we were nervous at first, it wasn't difficult after the training we received to stand up and take the floor. In the end we were enjoying ourselves enormously."

(Evie Rogoti, Myrtianna Stoukides, Sophia Stylianou)

  • “The most impressive and moving of all that we saw the first day was the Greek Orthodox Patriarchate.”

(Vassilina Avramidi/Vaso Papadopoulou)

Share

How to apply

The Anatolia & Pinewood IB Diploma program accepts applications for the 2025-26 school year from February 3rd until...

Curriculum

The IB Diploma Programme educational model is represented with a circular design, emphasising its holistic and integrated nature...

IBDP Handbook & Regulations

Click on the links below to read the following IB regulations: IBDP Handbook IBO Regulations Academic Integrity Policy Assessment Policy Inclusive Access Arrangements...

Faculty

Greek  Ms. Eleni GoniBA, Modern Greek Literature, Aristotle University of Thessaloniki,MA, Social Anthropology, Aristotle University of Thessaloniki   Dr. Ivi KazantziBA...

University Placement

University Placement of Anatolia IB graduates, 2024 University Placement of Top 100 Anatolia IB graduates IB Anatolia graduates - Placement...

Tuition Payment Information

Please be informed that the financial services of Anatolia College (accounting and cashier's office) will not be available...

 

60 John Kennedy Avenue
555 35 Pylea, Thessaloniki
Tel.: +30 2310 398200
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ακαδημαϊκές συνεργασίες
international_ib masthead